Google Çalışma Prensibi

Google Çalışma Prensibi

Yazar 17/08/2018 16:36

Web sitesi sahibi olarak hosting hesabınızda basit işlemler için bile dakikalarca beklediğiniz olmuştur. Sorgulama sayısını düşürmek için kodlamaya duyulan özel ilginin nedeni de tam olarak en az sorgu, en çok dönüş mantığına göre dizayn edilmektedir.


Arama motorları ( burada Google'ı baz alacağız nitekim internet üzerindeki aramaların %94'ü burada yapılıyor ) bu işi nasıl yapıyor?


Bizler basit birkaç sorguyu yaparken zorlanırken, google sürekli olarak veritabanını kullandırdığı bu işlemi nasıl bu kadar kısa sürede karşımıza çıkarıyor?


 


Anlatalım;


Google öncelikle sayfaları analiz ettiğinden veriyi kendi hesabında tutuyor. Bir veriyi herhangi bir dosyadan çekmek ile veritabanından çekmek arasında ciddi fark vardır. Bunlardan en önemlisi boyutu ve hızıdır. 


Bizim için aslında bu teknik bilgilerin bir önemi yoktur. Tarama hızı, ne kadar süreyle taradığı, hangi aralıklarla aramalara yansıttığı başlıca ilgi alanımız değildir.


Bizi ilgilendiren Google'ın sıralama mantığıdır. Neye göre sıralama yapar?


Python dili, bilindiği üzere yapay zeka teknolojisiyle anılmaktadır ve Google ve elbette Youtube'da epey kullanılır. Basitçe bilgisayarların öğrenebilir hale geldiği bu dil sisteminde Google artık sitenizi bir insan gibi inceleyebilir.


Biz bir robotu kandırmayı düşünürken karşımıza devasa donanımlı bir insan geliyor, epey şaşkınlık verici değil mi?


Meseleye bir başka açıdan bakalım, backlinkleriniz bir insan tarafından inceleniyor diyelim, ne düşünürdü?


Cevap veriyorum, SPAM! REKLAM! 


Evet, kimse aynı yazıda, tek bir siteye 3 kere, hem de o sitenin anahtar kelimelerinde link vermez, adamın ne boynunun borcu?


Büyük bir yanlış ve ne yazık ki müşterilerimizin %80'i bu yanlıştan ısrarla vazgeçmiyorlar.


Peki birisi sizin reklam yaptığınızı anlamasın diye hangi yöntemleri izlerdiniz? Siz ne zaman bir içeriğin reklam olup olmadığını ayırt edemez hale geliyorsunuz?


Bence açık verilen linkler; https://www.backlink.com.tr/blog gibi kesinlikle bende reklam yapılmış algısı yaratmıyor.


İkincil ve bence en önemli detaylardan bir diğeri dofollow / nofollow dengesi. 


Son olarak dikkat etmeniz gereken husus, öğretici yazıdaki diğer linklemelerdir. Hem tanıtım aldığınız yeri rahatsız etmeyecek, hem de sitenizi profesyonel sitelerle eşdeğer gösterecek sitelere de yazınızda link vermeyi ihmal etmeyiniz.


Örneğin;


Backlink.com.tr için yazdığınız bir yazıda backlinko.com sitesini de referans göstermeniz, backlinko'dan bir şey kaybettirmediği gibi backlink.com.tr'ye artı değer katacaktır. Çünkü burada gerçek bir referans olduğu düşünülür. Kimse para verip başkasının reklamını yaptırır mı sizce?


O halde bu gerçek bir referans ihtiva eden içeriktir ve değerlendirilir.