Tüm Detaylarıyla Link Yapılandırması

Tüm Detaylarıyla Link Yapılandırması

Yazar 26/08/2018 18:26

Google, yaptığı anons ile link yapılandırmasının önemine bir kez daha dikkat çektiği ve arama sonuçlarındaki en önemli 3 sinyalden birinin backlink olduğunu duyurdu.


İlgili anonsa buradan da detaylı bir şekilde ulaşabilirsiniz ; https://searchengineland.com/now-know-googles-top-three-search-ranking-factors-245882


 


[caption id="" align="alignnone" width="600"] referans domain[/caption]


Referans domain sayısı arttıkça Google pozisyonundaki artış da backlinko'nun yaptığı ve 1 milyon sonucun karşılaştırması araştırmasında ön plana çıkan bir detay.


Yıllar yıllar önce, henüz Google piyasada yokken Yahoo ve Altavista tarzı arama motorları yalnızca içeriğe bakarak sayfalara değer biçiyor bu da yanıltıcı olabiliyordu. Kopya içerik algoritması henüz ortada bile yoktu ve manipule edilmeye çok açık bir sistem vardı.


Google oyuna girince kurallar düzenlendi ve Pagerank Algoritması sayesinde siteye verilen linklerin de önemi değerlendirmeye alındı. Sonuç müthişti.


O günden bu yana 20 yıl geçmiş, Google için hala linkler büyük önem taşırken Penguen güncellemesiyle birlikte oyuna yeni bir renk katıldı, Linklerin Kalitesi!


Sitelere gelen milyonlarca linki inceleyen sistem, artık bunları belirli bir algoritma içerisinde puanlayabilir hale geldi. Hal böyle olunca Penguen algoritmasıyla birlikte sıralamada ciddi farklılıklar yaşandı. Hatta o dönemde birçok site, geçmişte yaptıkları yanlışlar nedeniyle inanılmaz sıralama cezaları almış gibi görüldü.


Peki bilinen adıyla kaliteli backlink ne demektir, bunu nasıl anlayabiliriz?


Gelin başlayalayım...


Ahref sitesinde basit bir araştırma yapalım;



 


Burada göreceğiniz üzere, Ahrefs blog sayfasının URL değeri ve Domainin genel değeri açıkça belirtiliyor.


MOZ sitesi de benzer şekilde URL ve Domain'i ayrı ayrı puanlayabiliyordu. Yakın zamanda bu algoritmayı güncellemeyeceklerini dile getirseler de bir süre daha iyi bir kaynak olabilir. https://moz.com/researchtools/ose/


Burada basitçe şu anlatılıyor, değeri yüksek siteler her daim otorite anlamında bize bilgi verebilir. Bir hurriyet.com.tr ile isimsiz bir blogger sayfasından alınacak backlinkler aynı etkiyi yapmıyor, otorite her zaman için daha faydalı olacaktır.


Alakalı sitelerden gelen linkler hakkında ne düşünürsünüz?


Eski bir Google çalışanı ile yapılan röportajda açıkça belirtilmiştir ki bağlantı yapılandırması sırasında günümüzdeki en önemli kriter halini almış.


Röportajın tamamı için; https://searchengineland.com/ex-googler-to-please-google-with-your-seo-forget-about-seo-136800


Elimizde neler var?


1- Kalite Puanı Yüksek Bağlantı


2- Alakalı Sitelerden Bağlantı


Devam ediyoruz.


Bağlantıyı web sitesinin hangi bölgesinden almak daha avantajlı?


Geçmişte yapılan araştırmalar gösteriyordu ki sidebar ve footer'da her sayfada gösterilen linkler sıralamaya pozitif yönde beklenmedik etkiler gösteriyordu. Özellikle Ağustos 2018'deki Google güncellemesi gösterdi ki artık bu linkler faydadan çok zarar getiriyor. Bunun yerine içerik içerisinden linkler çok daha faydalı hale geldi. Tıpkı bu yazımızda verdiğimiz alakalı içeriklere bağlantı gibi edinilen bağlantılar hem içerikle alakalı hem de bilgilendirici ve otoriter sitelere olduğundan yazımıza da pozitif etkileri oluyor.


Linkler yazının neresinde ve nasıl geçmeli?


Bu hususta da belirtilmesi gereken bir detay var. Google linkleri editoryal linkler ve linkin sahibi tarafından atılan rastgele bağlantı olarak ayırıyor. Eğer sitenize gelen bağlantı site sahibi tarafından bir yazı içerisinde destekleyici kaynak olarak kullanılıyorsa bu editoryal link olarak adlandırılıyor. Ancak siteye üye olup, sadece bir tane fazladan bağlantı almak amacıyla linkinizi siteye bırakıp tekrar uğramamak, değersiz bir yazıda kullanmak Google tarafından anlaşılır bir durum ve neredeyse yok hükmündedir. Bunu da Google'ın yaptığı bu bilgilendirmeden anlayabiliyoruz. https://support.google.com/webmasters/answer/66356?hl=en


Linklerde Anchor Text Kullanılmalı mı?


Google, anchor textleri bir yol gösterici olarak kullanıyor. Bir robotun anlaması için oldukça faydalı olan " kelimeye bağlantı " arama motoru tarafından oldukça önem arz ederken sık sık " direkt eşleşme " şeklinde verilen bağlantılar spam olarak yorumlanabiliyor.


Bunu şöyle özetleyebiliriz, web siteniz " kilo verme " üzerine olduğunu varsayalım, sürekli olarak " kilo verme " direkt eşleşmesi ile sitenize link gelirse bunun " arama motoru kurallarını ihlal " olarak değerlendirilmesi kaçınılmaz olacaktır. Onun yerine farklı kelimeler, eş anlamlılar ve çeşitli diğer yollar kullanılabilir. Müşterilerimizi bu konuda defalarca uyarmamıza rağmen ne yazık ki hala aynı yazıda 3 kere sitelerine tam eşleşme kelimelerden link almaya çalışarak yanlış yapıyorlar.


Bağlantı Atıfları ve Destekleyici Kelimeler



Örnekte görüldüğü gibi FORD markasının link alabileceği fazlaca " alt kelime " mevcut. Siteniz için de benzer şeyler geçerli. O halde neden tek kelimeye odaklanıyorsunuz? Alt kelimelerle ana kelimenizi rahatlıkla destekleyebilirsiniz. Çünkü arama motorları Mustang dediğinizde Ford markası ile ilgili olduğunu anlayabiliyor ve aradaki bağlantıyı kendisi kurabiliyorlar. Buna da Rank Brain diyoruz.


Ziyaretçi gönderileri hala etkili mi?


Bilindiği üzere bundan 4-5 yıl önceye kadar Xrumer vb. programlar sayesinde binlerce linke birkaç dakikada ulaşılabiliyordu.


Matt Cutts yaptığı açıklamada artık " Guest Post " olayına son verdiklerini ve spam olarak gördüklerini belirtti.


“So stick a fork in it: guest blogging is done; it’s just gotten too spammy.”
– Matt Cutts, Former Head of Google’s Webspam Team


Eğer şu yanlışları yaptıysanız büyük ihtimalle siz de bu spam işlemden etkilendiniz demektir.



  • Para ile tam eşleşme bağlantı aldınız. ( SPAM )

  • Bağlantı aldığınız site yalnızca misafir yorumları ve linkleri için var ( çok sayıda link var ) ( SPAM )

  • Siteler arası hiçbir alaka yok. ( SPAM )


Ancak hala içerikdaş ve mantıklı yapılan yorum backlinklerin spam olarak görülmediği kesin. Burada önemli olan o ince çizgiyi kaçırmamak.


Nofollow vs. Dofollow


Bu konuda milyonlarca farklı yorum okuyabilirsiniz. Nofollow basitçe " bağlantıyı takip etme " derken normal linklerin çoğu Dofollow kategorisine girip arama motorunu yönlendirebiliyor. Burada dengeli bir şekilde ilerlemekte fayda görüyorum. Sürekli olarak Dofollow link edinmenin son derece büyük kayıplara yol açabileceğini öngörüyorum. Ancak bu konudaki karar sizlerin.


Bazı bağlantı edinme yolları


Size fikir vermesi açısından birkaç örnek vermek isterim.



  1. Görsel

  2. Diyagram

  3. İnfografik

  4. Grafikler


Bu tarz özgün paylaşımlar, size beklemediğiniz bir geri dönüş sağlayabilir. Örnek vermek gerekirse;


http://www.dogrulukpayi.com/bulten/16-yilda-hangi-ulkelerle-ticaretimiz-ne-kadar-artti


Bu içerikte paylaşılan görsel, içerikle birlikte bir bütün oluşturuyor ve anlamlanması için sitedeki içeriğe ihtiyaç duyuluyor. Bu grafiği sitesinde ya da sosyal medyada kullanacak biri, çok yüksek ihtimal yazıya da link verme zorunluluğu hissedecek.


Benzer şekilde infografikler ve diyagramlar da aynı etkiyi taşıyabiliyor.


E-Mail Yardımıyla Güçlü Bağlantılar Edinme


Ülkemizde pek az kullanılan bir metod olsa da amaca uygun kullanıldığında etki etmesi yüksektir. Hoş kimse artık ücretsiz bağlantı verme taraftarı olmasa da bu şekilde ücretli bağlantı da elde edilebilir. Eğer bir E-Ticaret sitesi için çalışıyorsanız ( tıpkı backlink.com.tr gibi ) bunu yeni satıcı / müşteri elde etmek için de kullanabilirsiniz.


Öncelikle anahtar kelimenizde bir arama yapın ve ilk 3 siteyi görün. Bu 3 sitenin ahrefs yardımıyla edindiği backlinklere göz atın.



 


Backlinklerine göz attığınızda üstteki gibi bir tablo ortaya çıkacak. Bu tablodaki sitelerin sahiplerine ya da yetkililerine ulaşmak için bir başka metod kullanılacak. Sitelerin iletişim bölümleri en son tercih olarak kullanılmalı diye not düşmüş Brian Dean


Biz de size bu noktada https://hunter.io/  sitesini önereceğiz. Domaini yazdığınızda o alan adı ile ilgili mail adreslerini size sunuyor. Güzel bir haber verelim aynı zamanda bir chrome eklentisi yaptıklarından bunu yükleyerek chrome sayfanızın sağ üst köşesinden de dilediğiniz şekilde ulaşabilirsiniz bu bilgilere.




 


Bu uygulamayı ve yöntemi e-mail göndereceğiniz kişilerin listesini düzenlerken de kullanabilirsiniz. Çok rahatsız etmemek koşuluyla güzel bir yöntem olabilir.


 


Bu kişilere ulaşırken sabit bir metin hazırlamanız önerilir. Sadece isim, site adresi gibi detaylar değiştirilerek, mümkünse kişinin ismine hitaben mailler göndermeniz tavsiye olunur.


Alakalı Sayfalardan Bağlantı Edinme


Bu da basit birkaç örneklemeyle anlaşılabilecek bir konu.


“Anahtar Kelimeniz” + inurl:links
“Anahtar Kelimeniz” + “kaynak”
“Anahtar Kelimeniz” + “önerilen siteler”
“Anahtar Kelimeniz” + “örnek”


 


bu listeyi kendinize göre genişletebilirsiniz. 


Kırık Linklere Bağlı Yazılar


Yurtdışında oldukça kullanılan bu yöntem ile bağlantı edinmeniz mümkün. Çok uğraştırıcı olduğundan ve birçok kişini fazlaca ilgisini çekmeyeceğinden basitçe bahsedelim.


Kaliteli içerik üreten milyonlarca site var, bu siteler zaman zaman problem yaşayıp kapanabiliyorlar. Onlarca özgün makale ve bu makalelere verilen linkler de boşa çıkabiliyor. Hal böyle olunca birkaç aklı selim arkadaş şöyle düşünmüşler " eğer bu içerikleri archive.org ya da Google'ın cache sisteminden çekersek ve link verilen sitelere " verdiğiniz link şu an aktif değil, dilerseniz aynı makale bizde de var, bize link verebilirsiniz şeklinde mail atarak ya da iletişime geçerek kendi lehinize çevirebilirsiniz. 


Dediğim gibi uğraş gerektiren bir yöntem ancak epey faydalı ve mantıklı.