Neden Backlink Çalışması Yapıyoruz ?

Neden Backlink Çalışması Yapıyoruz ?

Yazar 02/04/2017 12:29

Backlink çalışmalarının bir süreç olduğundan ve bu sürecin içerik kaliteli ile doğrudan bağlantılı olduğundan önceki yazılarımızda bahsetmiştik. Bu süreci yönetim aşamasında geçme nedeninin kaynağına da bu yazımızda değineceğiz.


Öncelikle hatırlamamız gereken “backlink nasıl kazanılır ya da elde edilir” noktasıdır. Backlink için nasıl sorusunu sorduğumuz zaman alacağımız cevap aslında neden çalışma yaptığımızın da yanıtı olacaktır. Nasıl backlink elde edilir sorusuna yanıt olarak: “Web siteleri farklı dijital platformlardan geri bağlantı elde etmek için kaliteli içerik üretirler, kişi ya da kurumlar bu içerik ile dijital etkileşimde bulunurlar ve sonuç olarak ilgili web sitesi farklı alanlara yayılır.” şeklinde yanıt verebiliriz.


Dolayısı ile yukarıda tanımlaması yapılan işlemleri gerçekleştirmiyor isek bunları gerçekleştirmiş gibi göstermeye çalışmak “backlink çalışmaları” olarak adlandırılır.  Backlink site yöneticisi tarafından yapılmaya çalışılıyor ise bu hangi yolla olursa olsun google kalite yönergelerine aykırıdır. Eğer bir web sayfası backlink çalışması yapıyor ise bu o sayfanın gerek içerik, gerekse üretkenlik konusunda zayıf kaldığının ve insanlara olduğundan farklı gösterilmeye çalışıldığının bir göstergesidir. Kaliteli ve benzersiz içerik üretme konusunda rakiplerinden birkaç adım öne çıkan web sayfalarına geri bağlantı kazanma noktasında ziyaretçileri gereken önemi fazlası ile verecektir. Ancak içerik üretmede sorun yaşayan ya da kısmi içerik üreten web sayfaları bunları olduğundan kaliteli göstermek adına backlink çalışmalarına girişiyor ise, bu hatayı bir kenara bırakmalı ve öncelikli olarak sunulan içeriği “birinci sınıf içerik” haline dönüştürmelidir.


İçerik Kaliteli Ancak Etkileşim YOK


İnsanların web sayfanız ile etkileşime geçmesi, sizden farklı web sayfalarında ya da sosyal medya hesaplarında bahsetmesi, size backlink kazandırması bir y a da  birkaç içerik ile mümkün olmayabilir. Alanında uzman kişilerce hazırlanmış, güncelliği muhafaza eden ve gerçekten arama motorları için değil insanlar için hazırlanmış olan içeriklerin geri dönüşüm alamaması mümkün değildir. Bu tip bir sorun yaşayan site yöneticilerinin yazı içeriklerini ve rakiplerinin içeriklerini gözden geçirmesinde fayda vardır.