Doğru Backlink Çalışması Nasıl Yapılır

Doğru Backlink Çalışması Nasıl Yapılır

Yazar 09/04/2017 15:18

Herhangi bir konuda bir çalışmaya başlamak için öncelikle ilgili konuda atılması gereken 3 farklı adım bulunmaktadır. Doğru bir backlink çalışması için de atılması gereken adımlar arasında ilk olarak nitelendirebileceğimiz 3 aşama bulunmaktadır.


* Gözlem


* Analiz 


* Karar


Öncelikle oluşturacağımız backlink stratejisinde rakiplerimizi, mevcut kalitemizi, ilgili kelimenin aranma hacmini, dönüşüm miktarını gözlemleyerek işlemlerimize başlıyoruz.


 Web dünyasında her şey gözlem ile başlar!


Eğer siz girişeceğiniz proje ya da başlayacağınız herhangi bir çalışmayı farklı kaynakları kullanarak doğru gözlemleyememişseniz diğer aşamalar da sizin için pek çok hatalı karar ile dolacaktır.  Sağlıklı ve doğru bir backlink çalışması için atılacak ilk adım gözlemdir. Yapılan gözlemler neticesinde backlink stratejisi ve backlink bütçesi oluşturacağınız için, eğer gözlem hatalı ise bundan sonraki aşamalarda hatalı olarak devam edecektir.


Gözlemlerimizi tamamladıktan sonra elimizde pek çok istatistiksel veri olacaktır. Bu veriler bağlantı ağı kurmaya başlayacağımız kelimenin aranma hacimleri, demografik bilgileri, etkileşimde bulunacak kişilerin cinsiyet ve dil bilgileri, maddi olarak dönüşüm oranları, bu kategorideki varsa başarı hikayeleri: İlgili web sitesi, blog ya da uygulamayı yönetmek için gereken donanım, sunucu yada editör verileri gibi pek çok kağıt üzerinde verimiz olacaktır.


Elde ettiğimiz bu verileri detaylı olarak analiz etmemiz gerekecektir. Eğer elde edilen veriler hatalı ya da gerçekten uzak ise analiz hatalı olacak dolayısı ile kararımız hatalı olacaktır. Analiz aşamasında en çok dikkat edilmesi gereken nokta dönüşüm süresi ve oranlarıdır. Backlink bütçesi nasıl yapılır adlı yazımızda dönüşüm miktar ve sürelerine rakamsal örnekler vermiştir. Dönüşüm miktarlarının en önemli nokta olması incelenmesi gereken tek nokta olması anlamına gelmemektedir. Doğru bir backlink çalışması için süreç boyunca tüm aşamalar tek tek ele alınmalı ve önemli noktalar üzerinde birkaç kez düşünülmelidir.


Gerekli gözlem ve analizlerden sonra ortaya çıkan sonuç pozitif ya da negatif olarak nitelendirilir. Biz elde edeceğimiz geri dönüşüm oranından maddi ya da manevi kazançların miktarına göre buna karar verebiliriz.